Hier vindt u een opsomming van veelgestelde vragen. Zit uw vraag er niet bij? Neem contact op met 123Zuiverwater via het contactformulier.
1. Waar in huis kun je een waterzuiveringssysteem installeren?
Voor Essential, Excellent en Direct Flow: Meestal is de beste plek recht onder het aanrecht bij de spoelbak. Het waterzuiveringssysteem kan dan gemakkelijk aan de waterleiding en afvoer gekoppeld worden en het is makkelijk een extra tapkraan of combikraan te plaatsen. Voor Whole House Filter: Dit systeem wordt daar geplaatst waar de hoofdwaterleiding het gebouw binnenkomt. In veel gevallen is dat in een meterkast, maar soms ook onder de vloer. In het laatste geval is er niet altijd voldoende ruimte om het systeem te kunnen plaatsen. Neem daarom bij uw bestelling even contact op met onze klantenservice, wij bekijken dan samen of het systeem probleemloos geplaatst kan worden.
2. Hoe groot is zo’n systeem eigenlijk?
In vrijwel elke aanrechtkast is ruimte voor een waterzuiveringssysteem. Bij Essential, Excellent en Direct Flow gaat het om een watertankje en een blok met filters. U kunt de afmetingen van elk systeem terugvinden in de specificaties op de betreffende productpagina. Wij raden u dringend aan om de ruimte, waarin men gaat installeren zorgvuldig op te meten. Neem hierbij altijd wat extra centimeters ruimte in acht om het apparaat probleemloos te plaatsen.
3. Gaat het waterzuiveringssysteem op een aparte kraan of de keukenkraan?
Voor het waterzuiveringssysteem wordt een aparte tapkraan meegeleverd. Het is echter ook mogelijk om uw huidige keukenkraan te vervangen voor een combikraan, waaruit zowel leidingwater als gezuiverd water getapt kan worden. Dit scheelt een gat boren in het keukenblad en geeft een mooie esthetische oplossing.
4. Hoeveel water produceert een waterzuiveringssysteem?
Dat ligt aan het type systeem en de waterdruk van buitenaf. Het basissysteem Essential levert ongeveer 180 liter per dag bij een waterdruk van 3,5 bar. Excellent levert bij dezelfde waterdruk 280 liter per dag. Dit is uiteraard ruim voldoende om een huishouden of klein bedrijf van drink- en kookwater te voorzien. Direct Flow levert zelfs ruim 1500 liter per dag, wat het systeem zeer geschikt maakt voor horeca, grote bedrijven en scholen. Bij elk systeem staat in de specificaties vermeld hoeveel liter/U.S. gallons er per dag geproduceerd kunnen worden.
5. Ik heb een kostbaar granieten aanrechtblad. Is het nodig om daarin te boren?
Nee, wij adviseren u liever niet te boren in aanrechtbladen van graniet of andere speciale steensoorten, i.v.m het risico op beschadiging. Wij raden u aan om in dat geval uw huidige kraan te vervangen door een combikraan. Hier komt zowel leidingwater als gezuiverd water uit. Op die manier hoeft u geen gat te boren. Wilt u toch een aparte tapkraan, dan kunt u door een daarin gespecialiseerd bedrijf eerst een gat laten boren in het graniet. Vervolgens installeert u dan uw systeem. Overigens kan er in de meeste reguliere aanrechtbladen wel probleemloos zelf een gat geboord worden.
6. Kan ik mijn waterzuiveringssysteem ook door 123zuiverwater laten installeren?
Nee, ons concept en bijbehorende prijsstelling is afgestemd op het installeren door de klant zelf. Zo kunt u flink besparen op installatie kosten! Indien u toch liever de installatie wilt uitbesteden dan kunt u contact met ons opnemen en dan verwijzen wij u graag door naar een derde partij.
7. Kan ik een waterzuiveringssysteem zelf installeren?
Ja, dat kan. Vanaf nu is een waterzuiveringssysteem voor iedereen binnen handbereik, met onze handige doe-het-zelf formule! Installeren doet u eenvoudig zelf met de meegeleverde duidelijke en uitgebreide handleiding. Zo kunt u flink besparen op installatie kosten!
8. Moet ik zelf contact opnemen voor een installatie afspraak?
Als u de installatie van uw waterzuiveringssysteem wilt uitbesteden dan kunt u contact met ons opnemen. Wij kunnen u dan doorverwijzen naar een derde partij.
9. Hoe lang duurt de installatie?
Een standaard installatie met basistapkraan duurt ongeveer 1,5 uur.
10. Installeren jullie ook douche filters of moet ik dat zelf doen?
Het is voor ons niet haalbaar om douchefilters bij u thuis te installeren. We leveren een duidelijke handleiding bij elke douchefilter, zodat u deze eenvoudig zelf kunt installeren. Uiteraard kunt u bij vragen of problemen altijd contact met ons opnemen.
11. Wanneer heb ik mijn bestelling in huis? (met product(en) zonder installatie)
Voor 14.00 uur besteld = de volgende dag in huis! Als u op een werkdag voor 14.00 uur bestelt, leveren wij uw bestelling (mits de producten bij ons op voorraad zijn), diezelfde werkdag af op het postkantoor om naar het afleveradres verzonden te worden. Bestelt u na 14.00, dan leveren wij uw bestelling de volgende werkdag af op het postkantoor. Als uw bestelling op het postkantoor is afgeleverd, dan wordt deze de volgende werkdag door PostNL bezorgd op het afleveradres. Let op: uw handtekening is vereist bij het in ontvangstnemen van het pakket. Wij streven ernaar om producten, die niet op voorraad zijn, binnen 10 werkdagen na ontvangst van uw betaling naar het afleveradres te verzenden. U kunt op de website zien of het product bij ons voorradig is.
12. Ik heb een waterzuiveringssysteem besteld. Hoe werkt dat?
Het systeem wordt zo snel mogelijk geleverd, compleet met toebehoren en duidelijke doe-het-zelf handleiding voor installatie. Dus u hoeft verder geen afspraak te maken.
13. Betaal ik verzend- of administratie kosten?
Bij een bestelling van €30,- of meer, zijn de verzendkosten voor u geheel gratis. Onder dit bedrag rekenen we verzendkosten van €4,95.
14. Kan ik een bestelling doen onder rembours, per creditcard of achteraf per acceptgiro?
Wij accepteren alle gangbare betaalmethoden. Alleen bestellen onder rembours en betalen via acceptgiro is op dit moment niet mogelijk. U kunt betalen op de volgende manieren: Ideal, Paypal, Creditcard, VISA, Mastercard, Maestro, American Express en door vooraf te betalen (handmatig overmaken).
15. Ik wil vooraf de betaling handmatig overmaken (dus niet via Ideal). Is dat mogelijk?
Dit is mogelijk. Afhankelijk van uw bank, zal het 1 a 2 dagen duren voor wij het bedrag binnen hebben op onze rekening. Nadat wij het bedrag van u ontvangen hebben, gaan wij over tot verzending.
16. Ik wil graag achteraf betalen door middel van een acceptgiro. Hoe werkt dat?
In principe leveren wij pas nadat de betaling voldaan is. Daarom werken wij niet met acceptgiro's of achteraf betalen. U kunt bij ons betalen met Ideal, creditcard of vooruitbetaling door middel van overmaken. Zodra de betaling bij ons binnen is, kunnen wij uw pakket verzenden.
17. Ik wil mijn bestelling graag afhalen in de showroom. Wat kan ik het beste doen?
Het is op dit moment helaas niet mogelijk om uw bestelling af te halen in onze Showroom.
18. Is er een minimum orderbedrag?
Nee, er is geen minimum orderbedrag. Onder de €30,- rekenen wij €4,95 verzendkosten. Boven de €30,- zijn de verzendkosten geheel gratis.
19. Leveren jullie ook buiten Nederland?
Ja, 123zuiverwater stuurt ook pakketten naar België. Hierbij moet u wel rekening houden met extra verzendkosten. De bijkomende verzendkosten naar België zijn €6,95 per pakket en vanaf een bestelbedrag van €30,- wordt het pakket gratis voor u verstuurd!
20. Ik wil persoonlijk (plaatsings)advies voor mijn situatie. Wat kan ik het beste doen?
21. Ik ben niet tevreden over mijn bestelde product(en), wat nu?
22. Ik heb na het plaatsen van mijn bestelling geen bevestigingsmail ontvangen, hoe kan dat?
23. Mijn bestelling is niet of te laat geleverd, wat nu?
24. Er verandert iets in mijn persoonlijke gegevens, hoe kan ik deze wijzigen?
25. Wat zijn de kosten van een jaarlijks pakket vervangingsfilters?
De kosten van een pakket vervangingsfilters verschillen per systeem, voor een Essential (3 vervangingsfilters) is dit bijv. 50 euro.
Prijzen kunnen jaarlijks worden aangepast i.v.m. inflatie.
26. Hoe gaat het jaarlijks onderhoud van mijn waterzuiveringssysteem in zijn werk?
Om een optimale werking van uw systeem te kunnen garanderen, is het belangrijk dat u jaarlijks de (voor)filters vervangt.
Indien gewenst kunnen wij u een seintje geven als het tijd is voor vervanging. U kunt dan ons vervangingsfilter pakket bestellen.
We raden aan, om bij het onderhoud de filterbehuizingen te reinigen, en de tank op druk te brengen indien nodig. De filters worden vervangen en het hele systeem wordt gecontroleerd en doorgespoeld. Afhankelijk van de situatie duurt dit ongeveer 45 minuten. Indien nodig kunt u bij onze klantenservice ook een vervangend membraan, tankje of andere onderdelen bestellen.
In de bijgeleverde handleiding staat duidelijk beschreven hoe u het onderhoud kunt uitvoeren.
Als u het onderhoud toch liever wilt uitbesteden, verwijzen wij u graag door naar 123zuiverwater.nl
27. Wanneer moet het membraan en het tankje vervangen worden?
Het membraan moet om de 2 tot 4 jaar vervangen worden. Het tankje wordt ongeveer eens per 3 jaar vervangen (of indien nodig). Alle benodigde onderdelen kunt u via onze klantenservice bestellen.
28. Moeten de filters van mijn douche filter ook vervangen worden?
Ja, wij adviseren u om deze filter na zes tot twaalf maanden te vervangen. Dit kunt u gemakkelijk zelf doen. De losse navul filter kunt u bestellen op onze website. Heeft u een storing aan uw douchefilter, neem dan contact op met onze klantenservice. We helpen u graag verder.
29. Hoe zit het met de garantie van mijn systeem?
Standaard zit er 2 jaar fabrieksgarantie op een waterzuiveringssysteem (mits correct geïnstalleerd en gebruikt).
30. Wat moet ik doen bij storing of problemen met mijn waterzuiveringssysteem?
Het beste kunt u zo snel mogelijk contact met ons opnemen. Samen kunnen we dan het probleem oplossen.